Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

„Jugonostalgija“ i dotirane kursadžije

Komentari (65) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 petak, 28 decembar 2012 14:47
siniša
Za tekst gospodina Kecmanovića nemam drugu reč nego bravo.

Ono o čemu bi se moglo dalje diskutovati i produbiti je pitanje kulturnog prostora.

Jedinstveni jugoslovenski kulturni prostor zaista postoji i u njega spadaju i Albanci sa Kosmeta i Slovenci. Međutim značaj tog prostora je pre svega istorijski. Nedavno je Goran Paskaljević snimio film, nisam ga video i neću, koji bi se iz formalnih rauzloga mogao nazvati "jugoslovenski" jer su protagonisti poput kursadžija predstavnici svih naroda i narodnosti. Ali to nije isto kao u filmovima Emira Kusturice iz osamdesetih i devedesetih godina gde su protagonisti takođe ljudi sa tog kulturnog prostora. Ima razlike.

Jugoslovenski kulturni prostor je nekada omeđavala jedna država sa svojom ideologijom i svojim ideološkim patrijarhom, a sadašnji jugoslovenski kulturni prostor je livada, u najboljnjem slučaju skup livada koji takođe ima svog ideološkog patrijarha, ali koji ne sedi u tom prostoru.

Pseudojugoslovenski kulturni prostor.
Preporuke:
49
11
2 petak, 28 decembar 2012 15:02
...
Bazdulj, naš Amir Čamdžić... Nije baš Meša Selimović i Skender Kulenović, ali nije loše za početak :))) Inače, čestitke za tekst.
Preporuke:
43
8
3 petak, 28 decembar 2012 15:04
Drinko Končarević
Gospodin je za mene "onaj s druge strane knjige".(knjiga je sinonim za kulturu). Sve je to lepo ali šta to vredi kad u gradskim bibliotekama, broj članova biblioteke se u većini slučajeva kreće ispod jednog procenta u odnosu na broj stanovnika. Tiraži od nekoliko stotina knjiga, da li su to tiraži ili senke od tiraža. Ako u prizmu ovog pitanja stavimo broj visoko obrazovanih po opštinama, onda je naš odnos prema kulturi katastrofa u kojoj se jugonostagija ne vidi. Zašto je to tako? Verovatno zato jer mnogi neće da priznaju, da su naseli u momentu razbijanja Jugoslavije. Verovatno zato jer danas oni koji su trebali biti konzumenti kulturnih dobara, za kulturu nemaju vremena, tj. novaca. Bore se za goli opstanak a "kulturnjacima" ostaje da pogađaju šta će se narodu dopasti. Neko potrefi neko ne. A i država daje malo za kulturu. Sve mi ovo liči na sabotažu u kulturi smišljenoj negde daleko.
Preporuke:
23
3
4 petak, 28 decembar 2012 15:32
Jasa Tomic
Kecmanovic,Basara, Karleusa....Velika nada nase knjizevnosti.
Preporuke:
22
59
5 petak, 28 decembar 2012 15:34
Ipak se krece
Bravo za ovo markiranje
..."kursadžije iz Muzeja savremene umetnosti"...
jednog od zmijskih legla iz kojih otrov siklja po Srbiji, nedozvoljavajuci joj da se pridigne, da ozdravi.
Preporuke:
50
3
6 petak, 28 decembar 2012 15:58
A.Č.
Ne vidim ništa loše u Jugoslovensoj jugonostalgiji.Pa dobro ne može se baš tako jednostavno zaboraviti ljubav zvana država.Ta država je država u kojoj sam se rodio, država čiju sam himnu pjevao, država za koju znam od svoje četvrte godinew života.Pa dobro ne može se zaboraviti ni smrt Tita, bez obzira što sam imao nepune četri godine života.Tada nam se radio prvi sprat kuće (bila radna akcija), kad je zasvirala sirena i kao dijete gledam kako su ljudi ostavili sve i rečeno umro Tito, očekuje se napad na Jugoslaviju, treba se javiti u rezervni sastav da se brani država.I sjećam se nedugo nakon toga do mraka moj otac i komšije dođoše u vojnoj uniformi sa automatskom puškom i pričaju kako treba braniti Jugoslaviju.Nažalost nismo je (Jugoslaviju) odbranili od sebe samih.Jugoslavijo umrijet ću a ljubav prema tebi zaboraviti neću.Volim je. Volim Jugoslaviju.Srbi su je stvorili tako dobru...
Preporuke:
32
34
7 petak, 28 decembar 2012 16:09
srpskinja broj 2
TACNO i HVALA Vam g.V.Kecmanovic !!!

SRECAN Vam BOZIC, Hristos se rodi i SVE NAJBOLJE u Novoj Godini
Preporuke:
26
2
8 petak, 28 decembar 2012 16:11
Mirjana Pozarac
BROZ je radio na stetu Srba!

Sve najbolje g.V.Kecmanovic!
Preporuke:
43
8
9 petak, 28 decembar 2012 16:13
A.Č.
Svako ima svoje mišljenje o Jugoslaviji i o ideji Jugoslavije ali ja lično smatram da su Srbi i drugi narodi najsretniji bili u Jugoslaviji.Jugoslaviju ne treba samo posmatrati kroz vladajuću idelogiju ( kao monarhizam ili socijalizam) već prije svega kao ideju zajedničkog života na jednom zaista velikom teritoriju, koji je primjeren za pravu državu, koja je imala sve što država treba da ima, u kojoj se proizvodilo sve od igle do lokomitive, koja je proizvodila vlastite avione i imala vlastitu nukleranu enrgiju, ma sve je imala.E sad što su drugi bacili kost među Jugoslovene to je već druga strana medalje ali isto ne daje za pravo bilo kome da opovrgava sve ono što je činjenica i jasno pokazuje da je ta država imala svoju snagu i opravdanost postojanja.Živjeli smo lijepo dok je postojala i samo dok je postojala,U vremenima kada je nije bilo došlo je do zločina i jada, pa tako i za vrijeme njemačke okupacije i njenog komadanja pa i nakon ove okupacije i njenog rasturanja od nas samih ..
Preporuke:
19
22
10 petak, 28 decembar 2012 16:27
A.Č.
Jugoslaviju nije trebalo dijeliti na republičke i administrativne linije.Trebala je da funkcioniše kao unitarna strogo centralistička država, sa jakom državnom vlašću i sa vojskom koja bi branila unitarisističko uređenje i da tuče sve one elemente koji su išli prema separaciji, pravljenju granica makar to bile i republičke i administrativne granice.Dalje trebalo je izvršiti miješanje stanovništva, nešto slično što se uradilo u Vojvodini, kada su naseljene švapske kuće i imanja kolonistima.Trebalo je napraviti tako da ni jedna repubublika u Jugoslaviji nema više od 50% jednog naroda, već da se stvori mješavina svih naroda i narodnosti takvog tipa da se jugoslovenstvo kao ideja uhvati čvršće na terenu i u narodu.Država je imala mehanizme da izvrši migracije i naseljavanja a radi stvaranja pogodnog tla za jugoslovenstvo.Takođe trebalo je črvšće vladi i svaki vid ideje o razbijanju Jugoslavije bez milosti sasjecati u korijenu, pod svaku cijenu bez obzira na žrtve...
Preporuke:
19
21
11 petak, 28 decembar 2012 17:05
pop i berberin
gospodin Kecmanović opčinjen sobom, i kao i obično "ni studen ni vruć"

dopada nam se komentar Jase Tomica, ali u principu ne podržavamo latinicu, pa ne možemo da mu damo "lajk"
Preporuke:
13
31
12 petak, 28 decembar 2012 17:09
Prvo skoci pa reci hop
Možemo se mrziti, možemo se voliti, ali dok god pričamo jezikom kojeg svi razumijemo i dokle god mislimo da smo istih korijena, vraćaćemo se jedni drugima u raznim emotivnim formama.

Paradoks istovremenosti se ogleda u tome da što smo sličniji to su i animoziteti veći. Na ovim prostorima nikad nije bilo, niti će biti ravnodušnosti jednih prema drugima. Nažalost, živimo u vremenu u kojem dominira osjećaj pripadnosti etničkom kolektivitetu (stadu) naspram pripadanju samom sebi. Da paradoks bude veći, pripadnici tog istog stada se zaklinju u Boga, pritom zanemarujući osnovne postulate Božije riječi da su svi ljudi jednaki. Biće da je njima Bog u službi stada, a ne stado u službi pastira.
Preporuke:
15
31
13 petak, 28 decembar 2012 17:12
Srbin agnostik
"Pre nekoliko godina, u jednom intervjuu su me pitali..."

čovek, kad čuje ovako nešto, pomisli da dragoljub mićunović otvara konferenciju za štampu
Preporuke:
19
17
14 petak, 28 decembar 2012 17:45
baca
.... 'spisak' postoji... kod 'Brice' (k'o u "Malom ritu' ?!) t.j. kod onoga sa kim su potpisali 'kontrakt' i koji ce doci - po 'svoje' ?!
Preporuke:
8
1
15 petak, 28 decembar 2012 18:07
Zaharije Orfelin
Jugonostalgija je, sa srpskog stanovišta,znak
mentalne atrofije. Titina Jugoslavija( kao i ona
Aleksandrova,uostalom )je bila grobnica za srpski
Narod,dvostruko optužen - prvo da je od Jugoslavije
napravio Srboslaviju, a onda na nju izvršio agresiju
i genocid, i tako je razorio.Oni "istomišljenici"
titoističke provenijencije, nisu dorasli do
visine sa koje bi mogli da objektivno posmatraju
stvari.
Preporuke:
47
7
16 petak, 28 decembar 2012 18:12
thinking maize@ o autoru, a i G-DINU A.Č.
SVE JE TAČNO! Drugo, ONO PROŠAVŠE, valja RAZLIKOVATI od NEKROFILA u koje spadaju i KURSADŽIJE iz "muzeja" "savremene" "umetnosti"! Toliko o tome, sa apelom autoru da bude PRECIZNIJI i DIREKTNIJHI u izrazu "glede" PROFITERA "jugonostalgije"! G-DINE A.Č., Poštujem i Pratim Vaše komentare, ali da se RAZJASNIMO, Jugoslavija je MOGLA da USPE SAMO kao "Srboslavija", tj. OTADŽBINA Srba SVA TRI ZAKONA! No, za to je ODGOVORAN JEDAN PRAVOSLAVNI Srbin, a ne KATOLIK Broz! Biće dovoljno ako rečem da je ISTI SMESTIO ROĐENOG BRATA u LUDNICU! Ako je smestio brata, što ne bi UPROPASTIO tad 12, a sad 24 miliona ljudi!? Tj. MOGLO je da USPE samo sa DRŽAVOM sa ZAPADNIM GRANICAMA na liniji Karlobag-Ogulin-Karlovac-Virovitica, a u CARINSKOJ i ODBRANBENOJ UNIJI sa NEZAVISNOM Hrvatskom i NEZAVISNOM Slovenijom! Tj. neka južnoslovenskih KATOLIKA, neka se IGRAJU DRŽAVE, a ne da nam (PO)KVARE i UNIŠTE OTADŽBINU! No, "ZA PROSUTIM MLEKOM NE VALjA KUKATI"! Zato čitajte pesmu "Ako" Radjarda Kiplinga u prevodu Ive Andrića!
Preporuke:
34
5
17 petak, 28 decembar 2012 19:10
A.Č.
Mogla je Jugoslavija opstati i bez Slovenije.
Preporuke:
20
14
18 petak, 28 decembar 2012 19:23
Φιλοσοφία
zanimljiv tekst kao dobar povod za još bolji razgovor u komentarima.
A.Č. dragi zemljače, u pravu ste, Jugoslavija je bila ideja a ne socijalizam, u nju su Srbi uložili toliko mnogo i željeli bratstvo sa braćom po krvi, ali braća su bila isuviše nabjeđena da im neko na Zapadu i Sjeveru želi bolje od njihovih susjeda. Niti sam pobornik titoizma, niti ikakve diktature, po najmanje zastupam tezu da su Srbi trebali da se toliko žrtvuju. Ali kada već jesu, i kada je ona već postojala, ne može joj se osporiti polet, čestitost, rad i trud njenih građana. Jugosloveni su po svijetu poznati i danas kao Jugosloveni. Nemam Jugo- nostalgiju, jer znam da mi nismo sposobni da održimo jednu takvu ideju, niti da se odupremo raznim moćnicima-dušebrižnicima sa strane.Ali osjećam ponos zbog onog dijela u nama koji je toliko veličanstven i plemenit i koji je stvorio tu zemlju iz ničega,a koji nosim sa sobom kao jedini amanet te države i tih ljudi.
Preporuke:
24
4
19 petak, 28 decembar 2012 19:29
seljak bezemljaš
Imam utisak da broj mediokriteta raste.Ili se bolje organizuju.
Taj MINDŽIĆ.
Njemu je mutno u glavi.
Piše da je na kralja Aleksandra pucao Makedonac.
Pucao je VMROvac.A VMRO je velikobugarska organizacija.
Pa su po gospodinu Mindžiću Makedonci,velikoBUGARI.
Ko da broji ostala ogrešenja o logiku,zdrav razum ILI ideološke ocene kojih su se odrekli i oni koji su ih lansirali.
Vrhunska je ludost upoređivati Marka Ristića sa Milošem Crnjanskim.
Bez časti i sa žigom sramote otišli su oni koji su naručili i nagradili Ristićev tekst TRI MRTVA PESNIKA.Odoše a Mindžića ne obavestiše.
M.Ristić je poznat po drugom tekstu.
Stigavši 1944 u Beograd iz Vrnjačke Banje u Politici 5 novembra objavljuje tekst u kome poziva na"NEMILOSRDNO UNIŠTENjE REAKCIJE..KAKO SU TO REKLI KOČA POPOVIĆ I PEKO DAPČEVIĆ" Nekoliko dana kasnije počela su streljanja.Moj izvor je EFEMERIS Dejana MEDAKOVIĆA a prvi je O TOME pisao Slobodan Selenić u UBISTVO SA PREDUMIŠLjAJEM ON KAŽE JEBEŠ ZEMLjU KOJA IMA MARKA.minđiće ne spominje
Preporuke:
36
5
20 petak, 28 decembar 2012 19:31
old fashion Srbin
ne postoji niko ko je živeo u bivšoj Jugoslaviji, a ko u izvesnoj meri nije jugonostalgičan


Evo, da javim da postoji jedan. A siguran sam da nas ima i više.
Preporuke:
36
7
21 petak, 28 decembar 2012 19:37
seljak bezemljaš
&ZAHARIJE ORFELIN
Čitam rado vaše tekstove.Srdačno vas pozdravljam.

thinking maize
Pozdravljam te prijatelju.Bio sam se zabrinuo.
Preporuke:
16
3
22 petak, 28 decembar 2012 21:49
Zaharije Orfelin
& Seljak bezemljašZahvaljujem na lepim rečima. I ja Vaše komentarečitam sa velikim zanimanjem, a ovim poslednjim steme baš oduševili. Petoknjižje Dejana Medakovića,EFEMERIS, je prava mala enciklopedija istorijeumetnosti i istorije uopšte.O upadu titoista uBeograd na pravi način, osim Selenića, govorilaje i Svetlana Velmar-Janković.Posle okupacijeBeograda u oktobru 1944.g.,titoisti su se ponašalikao i bilo koji drugi okupator kroz njegovu istorijuRazlika je bila samo u tome što su titoisti,putemsvojih priručnih "intelektualaca", pokušavali daumekšaju i umanje svoj zločin, koji ni do danas nijene samo kažnjen, nego ni potpuno osvetljen. Srbimanikad nije manjkalo "portabl""intelektualaca",kaošto je Marko Ristić ili,danas,Teofil Pančić.A to što ovajMusliman piše, danas kad je na srpski Narod ustalai ala i vrana, sasvim je logično.U Beogradu jeneraskidiva titoističko-ustaška
Preporuke:
18
4
23 petak, 28 decembar 2012 22:04
Porta
Čudom se čudim. Srbi tvrde da je Jugoslavija bila tamnica srpskog naroda, a sa druge strane oni su jedini vjerovali u nju i branili je.

Pa eto išli smo vam na ruku i oslobodili vas te tamnice. Sada imate što ste željeli, teče med i mlijeko što se vidi po komentarima. Pokažite malo zahvalnosti molim.
Preporuke:
7
30
24 petak, 28 decembar 2012 22:23
au mile
Nele Karajlić je dao kratku i jasnu ocenu takozvane Jugosfere(parafraziram): "Prvo su uništili Jugoslaviju kako bi imali kontrolu nad sedam malih država, zatim su hteli na neki način da ih opet spoje ali samo da bi zadržali i sačuvali svoj kapital, a sada kada kapitala nema, nema ni neke želje za očuvanjem Jugosfere."
Ako sam dobro upammtio to je suština svega.
Goli profit multinacionalnih kompanija i ekonomski prosperitet svojih podaničkih država (čije proizvede ne žele da kupe ali im velikodušno daju tržište Srbije koje postoji zahvaljujući zaduživanjem naših unuka i praunuka.
Svaku Jugoslaviju u mutnu Maricu, iako jeste istina da je za vreme trajanja Jugoslavije Srbima bilo relativno dobro, sva tragedija srpskog naroda u dvadesetom veku jeste posledica ulaska srpskog naroda u takvu zajednicu i raspada takve zajednice.
Preporuke:
26
2
25 petak, 28 decembar 2012 22:39
Đurađ Lj.
Gdin Kecmanović briljantno barata rečima, ideacijski i po načinu na koji brani Identitet veoma mi je blizak, te ga pozdravljam i zahvaljujem mu na ovom tekstu. Imam jednu zamerku. Vidim da koristi pridev rečen(i) u značenju pomenut(i). E to je jezički specifikum upravo onih snaga udruženog rada koje se već odazivaju na Bazduljevu fenomenalnu sintagmu. Ne postoji nikakvo rečeno u značenju pomenuto. Ne smete nametati narodu srpskom loše jezičke manire onih što bi najviše voleli da Srba, takoreći, i nema, nego da smo svi croatojugonostalgičarskoolujistički slučajevi.
Preporuke:
9
2
26 petak, 28 decembar 2012 23:44
Đurađ Lj.
@seljak bezemljaš

Tri je teksta Marko napisao u Politici 1944., a po funkciji koju su imali bili su raspoređeni ovako: pre presude "Vrhovnog vojnog suda" objavljena je anatema; odmah po donošenju presude pojavio se tekst u kojem Marko Ristić piše o presudi i hvali je; po izvršenju kazne (streljanje) objavljuje Marko tekst s naslovom od kojeg se ledi krv u žilama: "Zajedno su pošli u zločin, zajedno su pošli u smrt". Ali koga su titoisti streljali? Teroriste? Manijake? Marodere? Ne nego krem krema beogradske inteligencije! A zašto? E pa svako je za nešto kriv, jedan je predavao umetnost na Univerzitetu tokom okupacije, drugi je bio bard glumišta, treći poznat kao bogataš i mecena... Srbija je grdno sudilište.
Preporuke:
23
2
27 subota, 29 decembar 2012 00:03
AČ zagovara model tzv. humanoga preseljenja. Baš me zanima kako bi on odlučio koji će pojedinci biti preseljeni...-AČ:Jugoslaviju nije trebalo dijeliti na republičke i administrativne linije.Trebala je da funkcioniše kao unitarna strogo centralistička država, sa jakom državnom vlašću i sa vojskom koja bi branila unitarisističko uređenje i da tuče sve one elemente koji su išli prema separaciji, pravljenju granica makar to bile i republičke i administrativne granice.Dalje trebalo je izvršiti miješanje stanovništva, nešto slično što se uradilo u Vojvodini, kada su naseljene švapske kuće i imanja kolonistima.Trebalo je napraviti tako da ni jedna repubublika u Jugoslaviji nema više od 50% jednog naroda, već da se stvori mješavina svih naroda i narodnosti takvog tipa da se jugoslovenstvo kao ideja uhvati čvršće na terenu i u narodu.Država je imala mehanizme da izvrši migracije i naseljavanja a radi stvaranja pogodnog tla za jugoslovenstvo.
Preporuke:
2
18
28 subota, 29 decembar 2012 02:59
Branko
Trebali ste da prenesete i clanke samog Muharema. Ovo je samo prepricavanje...
Preporuke:
4
1
29 subota, 29 decembar 2012 12:20
seljak bezemljaš o tome kako je pravljen naš tim za poraze
&Đurađ Lj.
Tada je streljan i Svetislav Stefanović.
Pesnik,prevodilac,sekretar SKZ,lekar patolog,osnivač katedre za patologiju i Jugoslovenskog lekarskog društva.Da ne brojim dalje.Izuzetan intelektualac.

ubili su tog SVETISLAVA STEFANOVIĆA A RODILI SU DRUGOG SA TIM IMENOM I PREZIMENOM.

Taj drugi svetislav stefanović,napustio je gimnaziju u drugom razredu.Šalju ga na zanat ali mu ni tu ne ide.Za razliku od drugih budućih heroja on ne dobacuje do kalfe(majstor je mogao biti samo jedan).

Postaje komunista znači revolucionar i tu ga krene.
Postaje:učesnik narodno oslobodilačke borbe.narodni heroj,društvenopolitičkiradnik,policajac(to se nekad zvalo božo kundak ali kod revolucionara savezni sekretar za unutrašnje poslove)Da ne brojim sve svetle titule.

Đavolska posla su udesila da ovaj patriota i rodoljub 1966,kada je đavo menjao poslugu i dovodio nove šegrte bude oglašen velikosrbinom.
ĐAVOLSKA POSLA
Preporuke:
11
1
30 subota, 29 decembar 2012 12:46
seljak bezemljaš
&D Š
Vidim ja da je Ivan J.Bošković u pravu.
Lepo čovek(povodom knjige o ORJUNI )U slobodnoj dalmaciji kaže da je integralno jugoslovenstvo živo u Hrvatskoj a naročito u Dalmaciji.
DAKLE ONO ŠTO VI ZAGOVARATE JE POSTOJALO
Narčito je bilo jako u Dalmaciji.
Skoro bez izuzetka hrvatski intelektualci u Dalmaciji su bili za to.
Treba da vidite kako su lepo pisali o kralju ALEKSANDRU.
Protivnici su im bili:separatisti,frankovci i komunisti.OVI ZADNjI SU IM DOŠLI GLAVE.
Pogledajte na netu šta je IVO TARTAGLIJA kao gradonačelnik uradio za Split(to kerumi nisu mogli da poruše)I kako je posle 1945 zatvoren u Lepoglavu,gde je i umro,zato što je podržavao kralja Aleksandra.
TI SU LjUDI STRAHOVITO SATANIZOVANI,ZABORAVLjENI I UGLAVNOM POBIJENI
Iako će te na netu naći drugačije Niku Bartulovića su partizani iz italijanskog zatvora izvadili,i ubili na nepoznatom mestu.
Pišem ovo na brzinu i za kraj pazite se da vas ne uhite.
Preporuke:
11
3
31 subota, 29 decembar 2012 13:35
Smarac
Tragao sam za faktima u vezi drzave iz koje je izrasla Jugoslavija. Izgleda da je ta drzava NAPRAVLJENA na odgovarjucoj mirovnoj konferenciji da bude privremena, dok se ne promeni odnos snaga. Mislite o tome.
Preporuke:
5
2
32 subota, 29 decembar 2012 19:46
moje obavezno ime
@seljak> ORJUNasi su bili fasisti. to je notorna istorijska cinjenica. sa svim onim sto uz to ide: rasne fantazije, zatucana patrijarhalnost i mrvicu antisemitizma. to sto su bili i jugosloveni samo potvrdjuje ono sto midzic pise. bilo je i bilo jugoslavija. sve to trpati u isti kos je ciniti svima medvedju uslugu. na kraju krajvea ni JuVO ni ORJUN-a nisu isto bas kao ni AVNOJ.

sto se makedonaca tice: i goce delcev je velikobugarski nacionalista. skretanje levo ili desno nakon 1924. godine je odredilo sudbine mnogih ucesnika tog pokreta. dovoljno je procitati biografiju dimitra vlahova.
Preporuke:
7
1
33 subota, 29 decembar 2012 23:01
thinking maize@ moje obavezno ime @ seljak
Ti reče: "...ORJUNasi su bili fasisti. to je notorna istorijska cinjenica. sa svim onim sto uz to ide: rasne fantazije, zatucana patrijarhalnost i mrvicu antisemitizma. to sto su bili i jugosloveni samo potvrdjuje ono sto midzic pise. bilo je i bilo jugoslavija. sve to trpati u isti kos je ciniti svima medvedju uslugu. na kraju krajvea ni JuVO ni ORJUN-a nisu isto bas kao ni AVNOJ." "Prijatelju" VIDI OVO SADA i UPOREDI sa ONIM NEKADA! SVI narodi (uključujući i one IZMIŠLjENE!) BIVŠEG SFRJota IMAJU NACIONALNE DRŽAVE, Srbija je JOŠ NEMA! Da li ti to nešto govori!? Srbi su OSNOVALI i ODRŽAVALI Jugoslaviju, SVAKU! Bio je pogodan istorijski momenat 1918, ALI, NEKO je MORAO da PODMETNE LEĐA! A to su bili Srbi! Isto kao i RUSKI NAROD u SSSR-u. Prema tome, dabome, tj. AVNOJ je bio GORI! Ajd zdravo!
Preporuke:
4
2
34 nedelja, 30 decembar 2012 01:14
I opet
I kakve to tacno ima veze sa ORJUNom?
Preporuke:
2
0
35 nedelja, 30 decembar 2012 11:03
seljak bezemljaš
&tvoje obavezno ime
Poznata mi je biografija Dimitra Vlahova.Nekoliko puta sam pisao o tome,da bi i drugi pročitali.

Bugarin,bugarski državljanin,upravnik Prištinske oblasti za vreme bugarske okupacije 1916-1918.VMROvac,(član militantne antisrpske organizacije),bugarski konzul u BEČU,blizak komunistima kada su 1926 u Beču na trećem kongresu doneli odluku da stvore nezavisnu Makedoniju na OSNOVU PROGRAMA VMROa.Dinitar Vlahov postaje predsednik prezidijuma AVNOJA.

Komunisti u svojoj istoriji tvrde CITIRAM"DA JE STVARANjE JUGOSLAVIJE 1 DECEMBRA 1918 IZVRŠENO NA NEDEMOKRATSKIM OSNOVAMA U NjEMU NISU UČESTVOVALI PRAVI PREDSTAVNICI
Vama ovo nije prostači bezobrazluk,ruganje(komunisti ocenjuju demokratiju) a Vlahov vam je pravi predstavnik.
Vi nemate ni malo moralne snage koristeći osnovnu logiku razmislite o propagandi koju ste progutali.nastavak
Pa nikako da je svarite već stalno pljuckate.
Preporuke:
4
2
36 nedelja, 30 decembar 2012 11:29
seljak bezemljaš
nastavak Da bi ste ocenjivali druge morate oceniti i svoje favorite.Komunisti su revolucionari.Revolucija je uništenje društvenog uređenja zajedno sa fizičkim uništenjem delova naroda uz uništenje tradicije,kulture,ideala.Šta ima čudno ako se oni na koje su krenuli brane.Uzgred i oni su imali programe evolucionih promena društva.

Ne vidite da im je oslobodilački rat bio samo prilika da dobro raščiste teren ZA SVOJE LUDORIJE uz nanošenje neviđenih patnji i sebi i narodu.
Kao privezak(apsolutno nesamostalni)Kominterne razvijali su i povezivali se sa svakim separatizmom,gde je VMRO samo jedan od.

A to je bila zgodna prilika da se u okviru strategije"slamanja srpske hegemonije"nađu na liniji klerikalno-katoličkog napora srednje Evrope kojima ona od 1915 teži da ograniči uticaj bilo kakve srpske države.
(kardelj se nije mogao uzdržati da se u RAZVOJ SLOVENAČKOG NACIONALNOG PITANjA sa bolom u glasi ne požali kako srpska buržoazija ima prednost nad hrvatskom i slovenačkom jer drži Makedoniju
Preporuke:
4
1
37 nedelja, 30 decembar 2012 11:59
seljak bezemljaš
nastavak Da se razumemo.Ja sam iz srpske priče i ne delim ni jedan stav ili vrednost za koje su bili OPJUNAŠI.Ovakve kao ja oni nisu prihvatali.

INTELEKTUALNO I SVAKO DRUGO POŠTENjE ZAHTEVA da te ljude kojima je ludo vreme izopačilo sve ideale ne gledamo kroz naočare njihovih ultra-radikalnih protivnika.

Nisu to samo komunisti.Orjuna je svojim jugoslovenskim stavom objektivno ometala "čišćenje i lomljenje"dalmatinskog autonomaštva.Ometali su i projekt katoličke crkve o kroatizaciji katolika(ili da vam bude jasnije pretvaranje katolika u hrvate)(ili da vam bude jasnije znate sigurno mnoge kojima su dedovi i babe bili samo katolici a očevi Hrvati)
Katolička crkva je bila protiv Jugoslavije.

IZ ISTIH OVIH RAZLOGA ZAŠTO JE KATOLIČKA CRKVA I FRANKOVCI BILA PROTIV NjIH BILI SU I KOMUNISTI.
SAMO SU KOMUNISTI BILI DOVOLjNO NEPOŠTENI DA IM ZALEPE ETIKETU FAŠISTA DA BI IH KAO TAKVE POČISTILI
PA NEĆE VALjDA REĆI MI ĆE MO IH POUBIJATI ZATO ŠTO SU BILI ZA JUGOSLAVIJU nastavak
Preporuke:
4
1
38 nedelja, 30 decembar 2012 12:21
seljak bezemljaš
nastavak Ako kažemo da su fašisti zato što se Mirko Korolija 1928 dopisivao sa MUSOLINIJEM šta da kažemo na to da je kardelj PREPISIVAO DELOVE SAMOUPRAVNOG SISTEMA OD MUSOLINIJA(njegova zadnja faza republika di Salo)
Kažete da su bili nasili.Kako su te nasilnike prebili komunisti(imate spomen ploču u Splitu)

A ono što pišete da su imali rasne fantazije,bili zatucani,patrijahalni.
TO STE VI GOSPODINE OPISALI NjIHOVE PROTIVNIKE I TO DOBRO SAMO POJAČAJTE ANTISEMITIZAM I DODAJTE SRBOFOBIJU
I iate njihove prozivnike koji su se sa brda sjurili u Split itd kerumi su izgleda krenuli iz daleka ali su i oni stigli.

Oni su bili svi od reda intelektualci.Iza njih su ostala dela.Za Tartagliju sam vam pisao.Samo jedan intelektualac od značaja(iz Dalmacije)nije pripadao ili nije bio simpatizer ORJUNE.JA NEĆU DA VAM KAŽEM KOJI.
Da li mislite da bi bilo loše da su oni uspeli umesto vaših favorita.
I DA PONOVIM NE DELIM NjIHOVA UVERENjA A ovo ne pišem zbog vas,vama niko ne može pomoći.
Preporuke:
3
1
39 nedelja, 30 decembar 2012 15:49
i opte obavezno ime
seljak: vi ste rekli sve osim onoga sto sam vas ja pitao.

boskovic koga vi pominjete kaze za ORJUN-a: ekstremno nacionalistička, šovinistička i teroristička, karakterizirana često uporabom fašističkih metoda protiv obespravljenih južnoslavenskih naroda... otvoreno teroristička i unitaristička organizacija čiji su članovi koristili fizičko nasilje protiv svojih političkih protivnika, zagovarali ukidanje parlamentarizma, sprečavali svaku društvenu revoluciju.

dakle fasisticka organizacija koje je nastala na fonu ambicija jedne dinastije i njoj bliske politicke i ekonomske elite a ne kao autenticni narodni pokret.

sve sto navodite kao kvalitet ORJUN-a moze se reci i za musolinija: razracunao se sa klerikalizmom, modernizacija i pobedio sicilijansku mafiju te gusio separatisticke pokrete. nista to ne menja cinjenicu da je u pitanju fasisticki pokret. ne samo iz vizure njihovih protivnika vec iz vizure istorijske nauke.
Preporuke:
2
3
40 nedelja, 30 decembar 2012 21:22
seljak bezemljaš
&tvoje ime
Vi ste jedan od onih koje možemo definisati kao-
čovek jedne knjige.

Ivan Bošković je književni kritičar a vi se pozivate na njegove ocene društvenih i socijalnih kretanja.

Koliko je tačan i dobar svedoči i to da je za Nika Bartulovića napisao da je poginuo u četnicima 1943.
Sa potpunom sigurnošću se zna da su ga Nemci uhapsili 1944 godine u Splitu a da su ga komunisti kada su ušli u Split izvadili iz zatvora,ubili bez suda i zakopali na nepoznatom mestu.nastavak
Preporuke:
3
1
41 nedelja, 30 decembar 2012 21:28
seljak bezemljaš
nastavak
Evo i malo stavova Ivana Boškovića.
"I kao da su posebno isprovocirani uspostavom samostalne hrvatske države. Može se primijetiti isti onaj animozitet prema crkvi, naciji, prema pravašima i HDZ-u, prema Zagrebu i još prema Vlajima i Hercegovcima, prema Tuđmanu, kao nekad prema Radiću, Starčeviću i Trumbiću, kao simbolu jedne ideje i pokreta, prema ratu i ratnicima za nacionalnu slobodu i nezavisnost, prema onima koji misle drugačije.

Čudna je ta žilavost i otpornost po kojoj perzistiraju određene političke ideje...

Neoorjunaši će prihvatiti svaku ideju koja negira hrvatsku državnu ideologiju, od Bajamontija, venecijanstva i dalmatinstva do euroatlantskih i balkanskih integracija. Oduševljava ih Dučić kao nekoć Skerlić. Svako malo hrle u Beograd i pišu o superiornoj srpskoj kulturi."
Da li vam je jasno odakle ste crpili mudre misli o fašizmu.U NASTAVKU STAVOVI NIKE BARTULOVIĆA
Preporuke:
2
1
42 nedelja, 30 decembar 2012 21:54
seljak bezemljaš
NASTAVAK ZA TVOJE IME
U ISTORIJAT JUGOSLOVENSKOG OMLADINSKOG POKRETA Niko Bartulović piše da je omladina počela napuštati
STARČEVIĆEVSKI brod već iza 1980 kada otkrivaju da je vođen od strane:
"FANATIZOVANIH iako poštenih MEDIOKRITETA ili političkih demagoga,sa zaklinjanjem na tradicije,SA FAŠISTIČKOM VEROM...(o ovome imate više u STRVARANjE JUGOSLAVIJE Milorad Ekmečić strana 533)
Niko Bartulović,orjunaš i iskreni zagovornik integralnog jugoslovenstva bio je izričiti protivnik i komunizma i fašizma.I zakleti demokrata.
Smatrao je da je fašizam veća opasnost i u toku građanskog rata u Španiji javno je bio za pobedu levih snaga.
o tome je pisao u listovima JAVNOST i VIDICI.
nastavak
Preporuke:
2
1
43 nedelja, 30 decembar 2012 22:06
seljak bezemljaš
Bartulović pisao u listu JAVNOST BR32 26juli 1936
DOGAĐAJI U ŠPANIJI I EVROPA

"Upravo fašizam,
prema Bartulovićevom mišljenju, izaziva nemire i nerede: i u Italiji
i u Nemačkoj na vlast je došao nasilnim putem, a njegova pobeda mogla
se očekivati i na Pirinejskom poluostrvu. Zabrinut mogućnošću tak-
vog ishoda Španskog građanskog rata, Bartulović je otvoreno navijao
za leve snage, uveren da bi njihov uspon bio mnogo manje zlo, pošto
usamljena boljševička Španija ionako ne bi mogla dugo da se održi u
okruženju država nenaklonjenih komunizmu. Uspeh fašizma u toj zemlji
bi, međutim, značio definitivno učvršćenje fašističkog bloka u celoj
Evropi, na čelu s Italijom, Nemačkom i Španijom, dok bi reakcija u
Bugarskoj, Grčkoj, Rumuniji i Francuskoj dobila na zamahu. Fašisti
bi tom pobedom bili bliže ostvarenju i drugih strateških ciljeva:
postizanju prevlasti na Mediteranu, slabljenju Francuske u Alžiru
i Tunisu, potiskivanju Engleske iz Gibraltara i s Malte, stavljanju
Balkana pod kontrolu
Preporuke:
3
1
44 nedelja, 30 decembar 2012 22:31
seljak bezemljaš
&tvoje poznato ime
BILO JE ŠAH A SADA MAT.

Tom krugu integralnog jugoslovenstva i orjune za koje vi tvrdite da su fašisti pripadao je i
VIKTOR NOVAK pisac knjge MAGNUM KRIMEN ili
POLA VEKA KLERIKALIZMA U HRVATSKOJ.
(sada bi to bio ceo vek ali to je druga priča)

Viktora Nvaka je 1954 napao izvesni Branko Pavičević,borac od 1941,to mu je bila titula a sada je drug član crnogorske akademije nauka ili tako nešto.
Napao ga je zbog JUGOSLOVENSTVA ili tačnije
PREDRATNOG JUGOSLOVENSTVA što Novak nije mogao sakriti i Vktor Novak je morao da napusti Istorijski institut SANU čiji je osnivač bio.
izvor EFEMERIS III Dejan Medaković strana 289
Novak je bio lični i intelektualni drug Bartulovića ALI NIJE SMEO DA PITA NI GDE MU JE GROB NIJE SMEO NI DA GA SPOMINjE.
Tako je to kada čitate boškoviće
Preporuke:
6
1
45 ponedeljak, 31 decembar 2012 03:11
ccc..
seljak, pa vi ste uveli boskovica kao autoritet o ORJUNA. pri tome ono sto citirate kao boskovica je zapravo novinska interpretacija njegove knjige. poslednja recenica pasaza iz slobodne dalmacije koji citirate kaze doslovce:

Njima se Bošković u svojoj knjizi ne bavi, ostavljajući to nekim budućim analitičarima i piscima naše književne i političke povijesti.

dakle muceni boskovice se time ne bavi. on cak vrlo pozitivno pise o pojedinim licnostima tog pokreta ostajuci pri tome dosledan jednoj jednostavnoj istorijskoj istini: oni su bili fasisti.

eto, ukoliko sam ja covek jedne knjige vi niste doglavinjali ni do te jedne. koju vam, ako nista drugo, preoporucujem kao izvor podataka.

sto se viktora novaka tice predgovor izdanju magnum crimena iz 1986. godine je pisao jakov blazevic, vodeci hrvatski komunista. da li to znaci da su hrbatski komunisti takodje i predratni jugoslaveni ili da sam anti-klerikalizam nije i garancija demokraticnosti?
Preporuke:
1
4
46 ponedeljak, 31 decembar 2012 03:20
usput
sto se bartulovica tice: u pitanju je svakako zanimljiva i proucavanja vredna istorijska licnost mada se ne bih bas pouzdao u ekmecica kao interpretatora njegovih stavova.

zapravo bi bartulovic verovatno bio zgrozen pojedinim ekmecicevim, anti-jugoslovenskim, interpretacijama. preporucujem citaocima ovog sajta njegovu knjigu glas iz goruceg grma. vama seljak ne preporucujem posto za vas verovatno nema nade kada i novinski clanak ne citate do kraja.
Preporuke:
1
4
47 ponedeljak, 31 decembar 2012 12:21
seljak bezemljaš
&matiranom
Vrdate,koprcate se.Izmišljate.
Po vama,i Bartulović i Novak su fašisti.I ne samo oni.Lako sam vam dokazao da nisu.

Ubijani su fizički,ubijani politički,satanizovani,zaboravljeni.
Uništavali su ih i frankovci(ustaše)i komunisti(partizani)i fašisti i nacisti.
To je bilo dovoljno da stanem iza njih iako ne delim ni najmanje njihove stavove.

Što se vas tiče vi ste nastavili sa"njihovim"ubijanjem.
Mada je odjednom i vama Bartulović zanimljiv.
Ma nemoj mi kazati.Pa svako će jugoslovenstvo priznalo to ili ne krenuti od njegovih ideja i ideja ovih drugih po vama"fašista".
Ja sam protiv i za mene nije važno.
Ali kako će te vi AVNOJEVCI da svarite to što je Niko Bartulović BIO UČESNIK SVEČETNIČKOG KONGRESA U SELU BA KOJI JE TREBAO DA BUDE PROTIVTEŽA AVNOJU
U istoriji nikada ništa potpuno ne propada,sve čeka da istera nove mladice.nastavak
Preporuke:
3
0
48 ponedeljak, 31 decembar 2012 13:09
seljak bezemljaš
nastavak Kada razdvojimo taktiku od strategije dođemo do saznanja da su ti ljudi sistemski uništavani radi krajnjeg cilja STVARANjE NEZAVISNE DRŽAVE HRVATSKESuština i nije u NDH već u razbijanju veće i ozbiljnije države koja bi sprečila uticaj velikih silaA NAROČITO DRŽAVE KOJA BI BILA POD UTICAJEN SRBATO VAM JE NAPOR NE SAMO KATOLIČKE SREDNjE EVROPE OD 1815.Treba da je jasno da sam knjigu I.Boškovića spomenuo kao moj ironičan stav na vaše"jugoslovenstvo"Pošao sam od toga da kao D.Š. javljate iz Hrvatske i upozorio vas da možete biti UHIĆENI.Vaš predlog kako je trebalo da se pravi jugoslovenstvo je izuzetno problematiča i da ne budem grub neiteligentan.To se preselenjem ali u daleko manjoj meri predlagao je Stevan Monjević sa ciljem da se izbegnu sukobi Srba i Hrvata.Valjda znate kako je prošao kada su ga se dočepali komunisti.nastavak
Preporuke:
3
0
49 ponedeljak, 31 decembar 2012 13:29
cccx2
eh, seljak ponestauje vam i osnovnih argumnenata pa se bacate na jednostavna podmetanja. kao i kcemanovic citirate knjige koje niste citali pa odjednom krleza postane rasista. brkate intervjuisanog i novinara koji radi intervj.

ORJUNA je bila fasisticka organizacija. ili bolje receno po djentileovoj definiciji proto-fasisticka usled odredjenih nedoslednosti koje su uglavnom proizilazile od pokusaja da se njihova aktivnost koordinira sa aktivnoscu tzv. zvanicnog beograda. bartulovic i novak su mogli imati razlicita politicka uverenja tokom zivota (a i imali su) ali je ORJUNA bila i ostala u istoriji fasisticka: od metoda do ideologije. ima o tome dosta literature, od gligorijevica do avakumovica. boskovic jeste nekonzistentan u tome sto u delatnosti ORJUNA vidi prvenstveno anti-hrvatsku aktivnosti. dok su zrtve njihovog nasilja bili uglavnom hrvati ostrica njihovog juznoslovenskog rasizma je bila uperena i ka 'stranim elementima' i drugim, manjim, juznoslovenskim narodima.
Preporuke:
2
4
50 ponedeljak, 31 decembar 2012 13:31
moljevic????
seljak, padate u vatru i brkate stvari i sve vam dokazuje sve. zna se sta je fasizam. eto ja moljevica nikada ne bih nazvao fasistom iako je predlagao 'razmenu' stanovinstva i druge represivne mere.
Preporuke:
1
2
51 ponedeljak, 31 decembar 2012 13:33
seljak bezemljaš
nastavak
Vaše pozivanje na dolazak kolonista Srba u Vojvodinu 1948-1949 kao primer stvaranja jugoslovenske nacije, POKAZUJE VAŠE TOTALNO NEZNANjE I NEPOZNAVANjE BRATSTVA I JEDINSTVA U TITOSLAVIJI A MOGUĆE DA JE I REZULTAT VAŠEG CINIZMA.

Iseljavanje Srba iz Hrvatske posle 1945 a naročito od 1971 je stalano i masovno,tako da samo oni i pre devedesetih čine mnogo veću grupu od kolonista.

Dakle bilo je raseljavanja ali vama nisu rekli.
AVNOJ I avnojevci su temeljno spremili razbijanje Jugoslavije i"slamanje velikosrpske hegemonije".
To se za vreme tite zvalo"unitarizam"i optuženi se nije dobro proveo.Zadnji"unitaristi"Hrvati su odstranjeni iza 1971.
AVNOJEVCI SU U PRAKSI SPROVODILI RASELjAVANjE ALI NE KAO"JUGOSLOVENSTVO"VEĆ KAO NACIONALNU HOMOGENIZACIJU A VAS NISU OBAVESTILI
Od uništenja BARTULOVIĆA DO ODSTRANjIVANjA"UNITARISTA" HRVATSKA JE DEVEDESEH BILA SPREMNA DA NA PITANjE U BOLNICI KO JE ZA EKG ODGOVORI NIKO SVI SMO ZA HDZ.
nastavak
Preporuke:
3
2
52 ponedeljak, 31 decembar 2012 13:59
seljak bezemljaš
nastavak
Vi hoćete da se bavite istorijom,a nemožete da razumete da je sve u istoriji astalo iz"dugog trajanja.
Pa da se vratimo na knjigu I.Boškovića.
To je bledunjava knjigica,malo naukice,malo starih ideoloških ocena našminkanih za dnevnu upotrebu.

A da li razumete zašto SLOBODNA DALMACIJA tim povodom spominje ANTONIA BAJAMONTIJA I KUKA ZBOG PRO VENECIJSKIH I PRO ITALIJANSKIH OSEĆAJA.

Dalmacija(i ne samo ona) pre nešto više od 100 gdina nema hrvatskog osećaja.BAJAMONTI je AUTONOMAŠ I TALIJANAŠ(i pored orjunaša TARTAGLIJE)jedini gradonačelnik Splita vredan pomena.Oba su imala ogromnu podršku naroda.

Pošto nema onih koji imaju hrvatski osećaj,treba ih stvoriti.
1900.G. Na Svekatoličkom kongresu u Zagrebu DONETA JE ODLUKA da se izvrši KROATIZACIJA KATOLIKA PA POSTOJI REALAN STRAH DA ONO ŠTO JE NA BRZINU(za istoriju j e to prebrzo)STVORENO NEĆE IZDRŽATI PROBU VREMENA PA ĆE SE UTOPITI U NEKE DRUGE OBRASCE
Preporuke:
3
2
53 ponedeljak, 31 decembar 2012 14:23
seljak bezemljaš
Vaše podmetanje,da sam nazvao fašistom Moljevića koga inače smatram izuzetno razumnim čovekom ne dozvolja mi da nastavim ovu polemiku.

Dužan sam da kažem da je vaša ocena Milorada Ekmedžića ideološka.

Njegova knjiga STVARANjE JUGOSLAVIJE 1790-1918 je jedina dobra knjiga o Jugoslaviji.

Janko Pleterski,Dušan Bilandžić,Petranović i Zečević i drugi su na nivou malo boljeg ili goreg pamfleta.

Suština je da su svi oni i oni koje ste vi naveli i oni koji nisu navedeni budalasto pričali ideološku priču.
Tako je subjektivna priča pobednika postala naučna istina.
Sada nemaju snage da kažu lupetali smo.
Sve će to pasti kao sneg sa grana.
SAMO DA OTOPLI.
Preporuke:
5
1
54 ponedeljak, 31 decembar 2012 14:26
moljevic????
seljak, padate u vatru i brkate stvari i sve vam dokazuje sve. zna se sta je fasizam. eto ja moljevica nikada ne bih nazvao fasistom iako je predlagao 'razmenu' stanovinstva i druge represivne mere.
Preporuke:
3
3
55 ponedeljak, 31 decembar 2012 14:32
dakle
seljak, niste citali ni boskovica ni gligorijevica ni avakumovica niti jedan od novijih radova na temu ORJUNA. mesate novinare i predmet njihovog novinskog teksta a sada pominjete i koloniste. prava zbrka.

jedino na sta niste do sada dali odgovor je na ono sto vas ja pitam: da li je ORJUNA fasisticka organizacija? odgovor istorijske nauke je tu nedvosmislen a vi obigravate ko macka oko vrele kase.

i ostavite se dugog trajanja da vam ne bih citirao pohvalne brodelove eseje o jugoslovenskom samoupravljanju.
Preporuke:
3
5
56 ponedeljak, 31 decembar 2012 21:04
dulebg
Sreća pa su službenici Imperije isključivo netalentovani i nemoralni likovi. Tome svakako kumuje i Imperija, svojim kadriranjem, ali šta je - tu je.
Preporuke:
0
4
57 ponedeljak, 31 decembar 2012 21:08
dulebg
broj članova biblioteke se u većini slučajeva kreće ispod jednog procenta
-
Vidi, ja prvo NEĆU da čitam knjige na latinici - jer moje je iskustvo da su nepoštene prema meni. A onda dolazim u situaciju da mnogo i nema za čitanje.
Preporuke:
1
4
58 utorak, 01 januar 2013 08:01
Nada
Htela sam samo da skrenem paznju citalaca na upotrebu stranih reci u ovom tekstu. Molim Vas gospodine Kecmanovicu drzite se srpskog jezika i samo srpskog jezika!
Evo primera: FINGIRATI (od italijanskog fingere: pogresno predstaviti nesto kao istinu, izmisliti, pretpostaviti bez dokaza).
Nije mi bila namera da budem zlonamerna ili da "cepam dlaku na dva", ali mislim da je veoma vazno ocuvati cistotu srpskog jezika. Sasvim mi je jasno da je anglikanizacija (i ostale "izacije") srpskog jezika, zahvljujuci internetu, uzela nezdrave razmere (mene licno to zastrasuje) i zato je vazno boriti se protiv toga. Jer, sta cemo ako jos i srpski jezik unakaradimo ili, daleko bilo, izgubimo!
Preporuke:
3
1
59 utorak, 01 januar 2013 08:36
Andro Lutak
Nacionalisti iz svih naroda bivše Juge, treba prvo da naprave bar jednu nacionalnu državu koje bi od Juge bila bolja bar u nečemu, samo u jednoj stvari neka bude bolja od bivše Juge ili bar na njenom nivou (na primer, državni suverenitet), pa onda neka pišu protiv nje, odnosno jugoslovenstva.
Preporuke:
4
1
60 četvrtak, 03 januar 2013 04:32
@thinking maize
Kada i na koji način je pravoslavni Srbin koji je smestio brata u ludaru zabranio Srbima "drugog i trećeg zakona" da se izjašnjavaju kao Srbi?
Uzgred, to Vaše tumačenje predstavlja novinu u odnosu na isto tako proizvoljnu tvrdnju da je SPC odgovorna što ne priznaje kao Srbe osobe "drugog i trećeg zakona". Kako SPC može da priznaje ili ne priznaje i uopšte da određuje nečiju nacionalnost? Za Pravoslavnu crkvu postoje pravoslavni vernici i to je sve. A da li je taj pravosalvni vernik Čeh, Slovenac, Cincarin,Turčin, ili Hrvat po nacionalnosti to pravoslavnu crkvu ne interesuje. Pradeda mi je bio pravoslavni sveštenik u Vaznesenskoj crkvi a među njegovim parohijanima su bili Bajloni i Vajfert. Prešli su u pravoslavlje, slavili su slave, a da li su se izjašnjavali kao Česi, Nemci ili Srbi verujem da pradeda nije imao pojma.
Ni sada apsolutno niko ne sprečava, niti može da spreči, da se neko izjasni kao Srbin Mojsijeve vere, kao Srbin katolik ili kao Srbin islamske veroispovesti.
Preporuke:
0
1
61 četvrtak, 03 januar 2013 04:41
@Nada
U pravu ste poštovana, Nado, ali je isto tako važno da čuvamo i ćirilično pismo.
Preporuke:
1
0
62 četvrtak, 03 januar 2013 06:02
Milan
@nada
Jezik se ne cuva zastitom njegove "cistoce" vec stvaranjem na tom jeziku dela koja su vredna i predstavljaju doprinos univerzalnoj kulturi. Ono sto se smatra cistim jezikom je daleko od cistoce. Pogledajte malo poreklo reci u srpskom jeziku pa cete se iznenaditi kao je "necist". Jezik ce propasti i nestati ako se ne menja i ne razvija, kao i sve drugo. Dusan Kovacevic je covek koji je dao ogroman doprinos ocuvanju srpskog jezika, Danilo Kis, Crnjanski...
Preporuke:
0
1
63 četvrtak, 03 januar 2013 12:40
@Milan
Pogledajte i Vi malo poreklo reči u francuskom, engleskom, nemačkom pa ćete videti kako su ti jezici daleko od čistoće. Pa ipak u tim zemljama postoji nešto što se zove NORMIRAN francuski, engleski, nemački i država ne toleriše "upade" stranih reči u tako normiran domaći jezik.Toliko što se tiče države. A prosečan građanin će takvu upotrebu smatrati kao običan prostakluk,dokaz neobrazovanosti i potrebu da se ta neobrazovanost i nedoučenost prikrije.
Preporuke:
1
0
64 petak, 04 januar 2013 01:02
Milan
@MIlan
Postoji i normiran srpski jezik. I ni jedan jezik nije "cist". Jezik je dinamican. Nije to manastir pa da ga konzervirate. Postoje lingvisticke institucije za standardizaciju Francuskog i jos nekig jezika ali za Engleski jezik nista tako ne postoji. Nadam se da drzava nece kontrolisati i jezik. Lingvisticarima treba ostaviti posao standardizacije jezika. Ali ni to nije jednostavno. Zamislite da se cekalo na ove institucije odobre uporebu reci kompjuter ili internet. Kao i sve drugo i jezik je kod nas nepotrebno politizovan. Lingvisticari smatraju da nema lingvistickih kriterijuma koji bi opravdali da se srpski, hrvatski, bosanski i crnogorski smatraju razlicitim jezicima sto dodatno problematizuje odrzavanje cistoce ovih jezika. Narvano svako ima pravo da jezik kojim se sluzi zove kako hoce ali potreba da se jedan dijalekt zastiti od drugih diajalekata i stranih jezika nema mnogo veze sa jezikom.
Preporuke:
0
0
65 subota, 05 januar 2013 02:43
@Milan
Nema nikakvog razloga - osim pokondirenosti - da se umesto kompjuter ne kaže računar.Decenijama su ljudi za izume, tehničke ili netehničke koji si dolazili iz drugih sredina, nalazili odgovarajuće nazive u duhu domaćeg jezika: sladoled, kišobran, suncobran, voz, vozovođa, mašinovođa, knjigovođa.... spisak je beskrajan. Ali biti skorojević (divna srpska reč za francusku reč parvenu) je teška boljka. I slažem se, kad ta bolest uzme maha država je nemoćna.
Preporuke:
1
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner